'light + motion' van prado is eerste inbouwspot met onzichtbare bewegingssensor
21-06-2022

'light + motion' van prado is eerste inbouwspot met onzichtbare bewegingssensor

Met light + motion brengt het designtechnologiemerk prado de eerste inbouwspot met onzichtbare bewegingssensor op de markt. Het Belgische bedrijf, opgericht door Thibault Renson, levert daarmee een primeur in de internationale designwereld. Door het samenvoegen van spot en sensor kunnen architecten met light + motion de ultieme vorm van rust creëren op het plafond. Bovendien bestaat het minimalistische ontwerp uit minder materiaal, wat dan weer een meerwaarde is voor de installateur. Extra mooi: prado’s innovatie is modulair en circulair. De onderdelen kunnen los van elkaar worden vervangen én gerecycleerd.

Light + motion van prado is wereldwijd een primeur. Deze nieuwe, autonome lichtarmatuur werd immers voorzien van een geïntegreerde, onzichtbare PIR-sensor en beantwoordt zo perfect aan de missie van het Belgische designtechnologiebedrijf, namelijk het maken van slimme combinaties die dankzij hun doordachte eenvoud op het vlak van technologie en design rust brengen op het plafond en bij uitbreiding ook in het hele huis.

De minimalistische en modulaire innovatie wordt standaard vervaardigd in aluminium, maar is ook verkrijgbaar in andere versies en afwerkingen zoals messing. Door het samenvoegen van spot en sensor bestaat het nieuwste product van prado bovendien uit minder materiaal en kunnen de componenten los van elkaar worden vervangen.

​light + ventilation
​Twee jaar geleden kwam prado op de markt met light + ventilation, een eerste innovatieve en esthetische oplossing die ventilatie verbergt in architecturale verlichting en zodoende rust op het plafond brengt. Het bracht de wereld van licht en ventilatie samen en creëerde zo een nieuwe productcategorie. Met de lancering van light + motion gaat het merk voort op hetzelfde elan. prado distantieert zich van de ‘smarthomebeweging’ en wil met de ultieme eenvoud in ontwerp en gebruik terug naar de essentie van het ‘natuurlijk wonen’. Bovendien zet het Belgische designtechnologiebedrijf sterk in op de circulariteit van zijn producten.

SAVVY x prado: B2B-perscampagne
Meer cases vind je hier.

Samenwerken? Neem contact op
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info
.